czwartek, 2 października 2014

Tort naleśnikowy. Nasz blog ma już rok!






Tort naleśnikowy na roczek



Stopień trudności:  6
Pomoc Rodziców:
gaz, olej, mikser
Czas przygotowania:
30 minut









POTRZEBUJECIE:  


2 szklanki mąki
1 szklankę mleka
jajko
2 łyżki cukru
torebkę cukru wanilinowego
miskę malin
serek mascarpone (250 g)
słodką śmietankę 30%






DO PRACY:  

Myjemy rączki
Robimy ciasto naleśnikowe - mąkę, mleko, jajko i cukier miksujemy razem. Jeśli ciasto jest zbyt rzadkie - dodajemy mąki. Jeśli zbyt gęste - mleka.
Smażymy cienkie naleśniki - 4-5 sztuk.
Ubijamy śmietankę
Dodajemy mascarpone. Małymi porcjami, cały czas miksując
Dodajemy cukier wanilinowy, nadal miksując
Przekładamy naleśniki masą i malinami: naleśnik - masa - maliny, naleśnik - masa - maliny
Tort jest gotowy. Możecie go schłodzić w lodówce.







KRYSIA DOBRA RADA: Jeżeli macie zbyt rzadką masę śmietankowo - mascarponową możecie rozpuścić żelatynę (łyżeczka żelatyny na łyżeczkę wody). U nas nie było to konieczne




Dobra gospodyni pracuje na dwie ręce - jedną miesza masę naleśnikową, drugą robi krem do tortu





Krok po kroku:
Smażymy naleśniki, robimy masę




Przekładamy naleśniki masą i malinami

 



Można podjadać maliny. W sumie m.in. po to jest wspólne gotowanie - żeby dziecko podjadało witaminy

 


Tak, Krysiu, tam patrzę, nie widzę jak podjadasz

 


Krysia bardzo lubi masę mascarpone. Być może zje nawet łyżkę


Gotowe!




Naleśnikowy torcik na roczek


- Mamy roczek, Krysiu.

- Ja mam pięć lat, a ty to nie wiem, ale nie roczek. Dorosła jesteś. Chociaż się nie zachowujesz. - Krysia marszczy czoło -  Właściwie powinnaś się zachowywać jak dorosła, wiesz? To ja jestem twoim dzieckiem, nie ty moim. Jak mi ząb wypadł, to ci było przykro, że do mnie przyjdzie wróżka-zębuszka, a do ciebie nie. Tak się nie zachowują dorośli, wiesz? - Krysia gada i gada.

- Krysia, spokojnie. Nasz blog ma roczek. Torcik będzie.

- Jeden roczek to jeden torcik. A wiesz, ja niedługo mam urodziny. Szóste. 

- Nie będzie sześciu torcików.

- O. 





PS: WSZYSTKIM DZIĘKUJEMY ZA BYCIE Z NAMI :)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz